Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

pre internetový obchod www.zdraveovocie.sk 

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnych zmlúv uzatváraných na diaľku medzi Obchodníkom a Kupujúcim prostredníctvom internetového obchodu prevádzkovaného Obchodníkom na webovej stránke www.zdraveovocie.sk (ďalej len „Internetový obchod“).

Predmetom týchto VOP je najmä predaj potravín a výrobkov určených na ľudskú spotrebu, ako aj ďalšieho sprievodného tovaru ponúkaného Obchodníkom prostredníctvom Internetového obchodu, a to vrátane práv a povinností strán súvisiacich s procesom objednávania, dodania, platenia, odstúpenia od zmluvy, uplatňovania práv zo zodpovednosti za vady a výkonu dozoru nad predajom potravín.

Článok I

Výklad pojmov

Na účely týchto VOP majú nižšie uvedené pojmy nasledovný význam:

  • Obchodník / Predávajúci – spoločnosť VOOZ, s. r. o., so sídlom Coburgova 84, 917 02 Trnava, IČO: 54 764 726, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, oddiel: Sro, vložka č. 52158/T, ktorá prostredníctvom Internetového obchodu ponúka a predáva tovar Kupujúcim.
  • Kupujúci – osoba, ktorá prostredníctvom Internetového obchodu uzatvorí s Obchodníkom kúpnu zmluvu.
  • Spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, povolania alebo zamestnania (§ 2 písm. a) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa),
  • Podnikateľ – fyzická alebo právnická osoba, ktorá pri kúpe tovaru koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania; za podnikateľa sa považuje aj osoba, ktorá pri objednávke uvedie svoje IČO alebo DIČ.
  • Internetový obchod / E-shop – elektronická platforma prevádzkovaná Obchodníkom na webovej stránke www.zdraveovocie.sk, ktorá umožňuje uzatváranie kúpnych zmlúv na diaľku prostredníctvom siete internet.
  • Tovar – všetky produkty ponúkané Obchodníkom v Internetovom obchode, najmä čerstvé ovocie, zelenina, iné potraviny a súvisiace výrobky určené na ľudskú spotrebu.
  • Kúpna zmluva – zmluva uzatvorená medzi Obchodníkom a Kupujúcim prostredníctvom Internetového obchodu, ktorej predmetom je dodanie tovaru za dohodnutú cenu, pričom k uzavretiu dochádza potvrdením objednávky zo strany Obchodníka.
  • Objednávka – záväzný prejav vôle Kupujúceho, uskutočnený prostredníctvom Internetového obchodu, smerujúci k uzatvoreniu kúpnej zmluvy.
  • Cena – peňažná suma uvedená pri jednotlivom tovare vrátane DPH a všetkých povinných poplatkov; konečná cena vrátane prípadných nákladov na dopravu sa vždy zobrazuje pred odoslaním objednávky.
  • Dodanie tovaru – fyzické odovzdanie tovaru Kupujúcemu alebo osobe určenej Kupujúcim prostredníctvom kuriérskej, poštovej služby alebo osobným odberom, vrátane okamihu prechodu rizika poškodenia alebo straty tovaru na Kupujúceho.
  • Reklamácia – uplatnenie práva Kupujúceho zo zodpovednosti za vady tovaru alebo zo záruky podľa týchto VOP a platných právnych predpisov.
  • Odstúpenie od zmluvy – jednostranný právny úkon Spotrebiteľa, ktorým oznámi Obchodníkovi, že odstupuje od kúpnej zmluvy v zákonnej lehote. Pri potravinách, ktoré podliehajú rýchlej skaze, majú obmedzenú dobu spotreby alebo boli po dodaní rozbalené a nie je možné ich z hygienických dôvodov vrátiť, sa právo Spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy nevzťahuje (§ 12 zákona č. 108/2024 Z. z.).
  • Orgány dozoru – orgány štátnej správy oprávnené kontrolovať činnosť Obchodníka, najmä:
  • Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) – Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj, Pekárska 2, 917 01 Trnava, tel.: 033/321 25 27, web: www.soi.sk;
  • Regionálny úrad verejného zdravotníctva Trnava, Limbová 6, 917 01 Trnava, tel.: 033/551 28 61;
  • Regionálna veterinárna a potravinová správa Trnava, Zavarská 11, 917 01 Trnava, tel.: +421 33 5922 11, e-mail: TT@svps.sk.

Tieto zásady sa vzťahujú na všetky fyzické osoby, ktorých osobné údaje Prevádzkovateľ spracúva v súvislosti s prevádzkou Internetového obchodu, najmä na Kupujúcich, záujemcov o produkty, osoby komunikujúce prostredníctvom kontaktného formulára, účastníkov súťaží a odberateľov newslettera.

Článok II

Predmet a účel VOP

 

  • Tieto VOP upravujú právne vzťahy medzi Obchodníkom a Kupujúcim pri predaji tovaru prostredníctvom Internetového obchodu, a to najmä:
    • proces uzatvárania kúpnych zmlúv na diaľku,
    • podmienky dodania tovaru,
    • stanovenie cien a spôsobov úhrady,
    • práva a povinnosti Kupujúceho – Spotrebiteľa vrátane práva na odstúpenie od zmluvy,
    • podmienky uplatňovania zodpovednosti za vady, reklamácií a záručných práv,
    • výkon dozoru nad predajom potravín a povinnosti Obchodníka podľa osobitných predpisov.
  • Predmetom VOP je najmä predaj potravín a výrobkov určených na ľudskú spotrebu, ktoré podliehajú právnej regulácii podľa zákona č. 152/1995 Z. z. o potravinách, nariadení Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) o bezpečnosti potravín a ďalších osobitných predpisov. VOP zároveň upravujú aj predaj sprievodného tovaru, ktorý Obchodník ponúka prostredníctvom Internetového obchodu.
  • Účelom týchto VOP je:
    • poskytnúť Kupujúcemu všetky zákonom vyžadované informácie podľa zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa,
    • transparentne upraviť práva a povinnosti zmluvných strán,
    • zabezpečiť právnu istotu pri uzatváraní a plnení kúpnych zmlúv na diaľku,
    • predísť vzniku sporov a vytvoriť spravodlivý rámec pre ich riešenie v prípade, ak nastanú.
  • Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy uzatvorenej prostredníctvom Internetového obchodu. Odoslaním objednávky Kupujúci potvrdzuje, že sa s VOP oboznámil, porozumel ich obsahu a bez výhrad s nimi súhlasí.
  • Obchodník upozorňuje, že pri tovare – potravinách, ktoré podliehajú rýchlej skaze, majú obmedzenú dobu spotreby alebo boli po dodaní rozbalené, sa právo Spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy podľa § 12 zákona č. 108/2024 Z. z. nevzťahuje.

 

Článok III

Uzatvorenie kúpnej zmluvy

 

  • Kupujúci uskutočňuje objednávku prostredníctvom elektronického objednávkového formulára dostupného v Internetovom obchode. Pred odoslaním objednávky má Kupujúci možnosť skontrolovať a opraviť údaje, ktoré do objednávky vložil.
  • Odoslaním objednávky Kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP, porozumel ich obsahu a bez výhrad s nimi súhlasí. Odoslaná objednávka sa považuje za návrh na uzavretie kúpnej zmluvy a má záväzný charakter s povinnosťou zaplatiť cenu tovaru.
  • K uzavretiu kúpnej zmluvy dochádza okamihom doručenia potvrdenia objednávky Obchodníkom Kupujúcemu na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke. Potvrdenie obsahuje identifikáciu objednávky, špecifikáciu tovaru, cenu, spôsob dopravy a platby, ako aj kontaktné údaje Obchodníka. Potvrdenie objednávky je doručené na trvalom nosiči v zmysle § 10 zákona č. 108/2024 Z. z.
  • Obchodník si vyhradzuje právo odmietnuť objednávku alebo jej časť, najmä ak:
    • objednaný tovar sa už nevyrába alebo nedodáva,
    • tovar nie je dlhodobo dostupný,
    • Kupujúci uviedol neúplné, nepravdivé alebo nepresné údaje,
    • existujú dôvodné pochybnosti o serióznosti objednávky,
    • objednávku nemožno potvrdiť z dôvodov na strane dodávateľa alebo z dôvodov vyššej moci.
  • V prípade, že Obchodník nie je schopný objednávku vybaviť, je povinný Kupujúceho bez zbytočného odkladu informovať a vrátiť mu všetky platby, ktoré od neho prijal, rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri platbe, pokiaľ sa nedohodnú inak.
  • Obchodník je oprávnený podmieniť platnosť objednávky zaplatením preddavku alebo zálohy, ak ide o väčšie množstvo tovaru alebo o tovar, ktorý sa obstaráva na zákazku.

 

Článok VI

               Cena a platobné podmienky

  • Všetky ceny tovarov uvedené v Internetovom obchode sú vyjadrené v eurách (€) a sú konečné, vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH) a všetkých povinných poplatkov, ktoré je Kupujúci povinný uhradiť za tovar a jeho dodanie, ak nie je výslovne uvedené inak.
  • Pred odoslaním objednávky je Kupujúci jasne a zrozumiteľne oboznámený s celkovou konečnou cenou tovaru vrátane všetkých nákladov na dopravu, doručenie, poštovné alebo iných poplatkov. Táto cena je záväzná a nemôže byť jednostranne zmenená po uzavretí kúpnej zmluvy.
  • Kupujúci je povinný zaplatiť cenu tovaru riadne a včas jedným z nasledujúcich spôsobov:
    • platobnou kartou online prostredníctvom platobnej brány,
    • bankovým prevodom na účet Obchodníka uvedený v potvrdení objednávky,
    • na dobierku pri prevzatí tovaru od kuriéra, ak je táto možnosť ponúkaná.
  • V prípade platby bankovým prevodom je kúpna cena splatná do 3 pracovných dní od potvrdenia objednávky. Za deň zaplatenia sa považuje deň pripísania sumy na účet Obchodníka.
  • V prípade platby na dobierku je Kupujúci povinný zaplatiť cenu tovaru pri jeho prevzatí. Neprevzatie zásielky bez riadneho odstúpenia od zmluvy sa považuje za porušenie zmluvných povinností Kupujúceho. Obchodník je v takom prípade oprávnený požadovať náhradu skutočne vynaložených nákladov spojených s doručením.
  • Obchodník je oprávnený požadovať od Kupujúceho zaplatenie preddavku alebo zálohy, ak ide o väčšie množstvo tovaru, o tovar na zákazku alebo ak existuje dôvodná pochybnosť o serióznosti objednávky.
  • Obchodník vystaví Kupujúcemu daňový doklad – faktúru, ktorá bude Kupujúcemu zaslaná elektronicky na e-mail uvedený v objednávke. Elektronická faktúra je doručená na trvalom nosiči v súlade s právnymi predpismi a Kupujúci s týmto spôsobom doručovania výslovne súhlasí.

Článok V.

Dodanie tovaru

  • Dodanie tovaru zabezpečuje výlučne kuriér Obchodníka, a to na adresu doručenia uvedenú Kupujúcim v objednávke. Kupujúci je povinný uviesť úplné a pravdivé údaje potrebné na riadne doručenie tovaru.
  • Doprava je spoplatnená pevnou sumou 4 EUR za každú objednávku, ak nie je v Internetovom obchode alebo v konkrétnej akcii Obchodníka uvedené inak. Cena dopravy je vždy zobrazená Kupujúcemu pred odoslaním objednávky a tvorí súčasť celkovej ceny objednávky.
  • Dodacia lehota je spravidla 2 – 7 pracovných dní odo dňa potvrdenia objednávky Obchodníkom, najneskôr však do 30 dní. Ak Obchodník nemôže tovar dodať v tejto lehote, bezodkladne o tom informuje Kupujúceho a dohodne sa s ním na ďalšom postupe.
  • Riziko poškodenia alebo straty tovaru prechádza na Kupujúceho okamihom prevzatia tovaru. Za prevzatie sa považuje aj odovzdanie tovaru osobe určenej Kupujúcim na prevzatie zásielky.
  • Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru skontrolovať stav obalu a zásielky. V prípade zjavného poškodenia obalu alebo obsahu je povinný túto skutočnosť oznámiť kuriérovi a zaznamenať do preberacieho protokolu; na neskoršie reklamácie poškodenia zjavného pri prevzatí sa nemusí prihliadať.
  • Pri tovare – potravinách podliehajúcich rýchlej skaze alebo vyžadujúcich osobitné podmienky skladovania je Kupujúci povinný tovar bezodkladne prevziať a následne skladovať v súlade s pokynmi uvedenými na obale. Obchodník nezodpovedá za znehodnotenie alebo zníženie kvality tovaru spôsobené oneskoreným prevzatím alebo nesprávnym skladovaním Kupujúcim.
  • Ak Kupujúci neprevezme riadne doručený tovar, je povinný uhradiť Obchodníkovi skutočne vynaložené náklady spojené s pokusom o doručenie a skladovaním tovaru. V prípade, že ide o potraviny podliehajúce skaze, Kupujúci berie na vedomie, že ich opätovné dodanie nemusí byť možné.

Článok VI

Právo spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy

 

  • Spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
  • Právo na odstúpenie od zmluvy sa nevzťahuje na:
    • tovar, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
    • tovar, ktorý má obmedzenú dobu spotreby,
    • tovar, ktorý bol po dodaní rozbalený a nie je možné ho z hygienických dôvodov vrátiť,
    • tovar vyrobený alebo upravený podľa osobitných požiadaviek Spotrebiteľa.

(v súlade s § 7 ods. 6 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa).

  • Spotrebiteľ uplatňuje právo na odstúpenie od zmluvy oznámením doručeným Obchodníkovi v lehote podľa odseku 1. Na tento účel môže Spotrebiteľ použiť formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je dostupný na webovej stránke Internetového obchodu, pričom použitie formulára nie je povinné.
  • Ak Spotrebiteľ uplatní právo na odstúpenie od zmluvy, je povinný vrátiť Obchodníkovi tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy, a to na adresu sídla Obchodníka, pokiaľ Obchodník neurčí inak. Lehota je zachovaná, ak bol tovar odoslaný pred jej uplynutím.
  • Pri odstúpení od zmluvy znáša Spotrebiteľ náklady na vrátenie tovaru, a to aj v prípade, ak tovar vzhľadom na svoju povahu nie je možné vrátiť obvyklou poštou.
  • Obchodník je povinný vrátiť Spotrebiteľovi všetky platby prijaté od neho v súvislosti so zmluvou, vrátane nákladov na doručenie, a to bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy. Obchodník však nie je povinný vrátiť platby skôr, než mu bude doručený tovar alebo než Spotrebiteľ preukáže, že tovar odoslal, podľa toho, čo nastane skôr.
  • Platby budú Spotrebiteľovi vrátené rovnakým spôsobom, aký použil pri platbe, pokiaľ sa Spotrebiteľ a Obchodník výslovne nedohodnú inak.

Článok VII

Reklamácie a zodpovednosť za vady

 

  • Zodpovednosť Obchodníka za vady

Obchodník zodpovedá za to, že dodaný tovar je pri prevzatí Kupujúcim v súlade s kúpnou zmluvou, najmä že:

  • zodpovedá dohodnutému popisu, množstvu, akosti, miere a hmotnosti,
  • je zdravotne nezávadný a vhodný na ľudskú spotrebu,
  • má dohodnutú alebo obvyklú kvalitu a úžitkové vlastnosti,
  • má platný dátum minimálnej trvanlivosti alebo dátum spotreby,
  • je riadne zabalený, ak to jeho povaha vyžaduje.
  • Práva Kupujúceho pri reklamácii

Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu, ak zistí, že:

  • dodaný tovar je mechanicky poškodený pri preprave,
  • dodaný tovar nezodpovedá objednávke (napr. iný druh alebo množstvo),
  • dodaný tovar má v čase dodania uplynutý dátum minimálnej trvanlivosti alebo dátum spotreby,
  • dodaný tovar vykazuje inú vadu, ktorá znemožňuje jeho riadne užívanie alebo konzumáciu.
  • Obmedzenia reklamácie

Reklamáciu nemožno uplatniť, ak:

  • vada vznikla po prechode rizika na Kupujúceho v dôsledku nesprávneho skladovania, manipulácie alebo používania tovaru v rozpore s jeho povahou a pokynmi na obale,
  • došlo k zníženiu akosti alebo znehodnoteniu v dôsledku oneskoreného prevzatia zásielky, najmä pri potravinách podliehajúcich rýchlej skaze,
  • ide o prirodzené vlastnosti čerstvých potravín (napr. odlišnosti vo veľkosti, tvare alebo zafarbení), ktoré nemajú vplyv na ich bezpečnosť a použiteľnosť.
  • Uplatnenie reklamácie

Kupujúci môže uplatniť reklamáciu týmito spôsobmi:

  • e-mailom na adrese: eshop@zdraveovocie.sk,
  • poštou alebo osobne na adrese sídla Obchodníka: VOOZ, s.r.o., Coburgova 84, 917 02 Trnava.
  • Náležitosti reklamácie,

Reklamácia musí obsahovať:

  • identifikáciu Kupujúceho (meno, priezvisko, kontaktné údaje),
  • číslo objednávky alebo faktúry,
  • presný opis vady a okolnosti jej zistenia,
  • návrh Kupujúceho na spôsob vybavenia reklamácie (oprava, výmena, zľava, odstúpenie).
  • Povinnosti Obchodníka pri reklamácii
  • Obchodník je povinný pri uplatnení reklamácie vydať Kupujúcemu písomné potvrdenie o prijatí reklamácie (reklamačný protokol), v ktorom uvedie dátum uplatnenia reklamácie, predmet reklamácie, požadovaný spôsob vybavenia a kontaktné údaje.
  • Reklamácia bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia.
  • Obchodník je povinný informovať Kupujúceho o spôsobe vybavenia reklamácie písomne alebo e-mailom.
  • Spôsob vybavenia reklamácie

Podľa povahy vady má Kupujúci právo požadovať:

  • bezplatné odstránenie vady, ak je to možné,
  • primeranú zľavu z ceny tovaru,
  • výmenu tovaru za nový tovar bez vady, ak je to možné a primerané,
  • odstúpenie od zmluvy a vrátenie zaplatenej ceny, ak ide o podstatné porušenie zmluvy.
  • Náklady reklamácie

V prípade oprávnenej reklamácie znáša všetky náklady spojené s vybavením reklamácie Obchodník.

 

  • Neoprávnená reklamácia

Ak sa reklamácia ukáže ako neoprávnená (napr. vady spôsobené Kupujúcim), Obchodník o tom Kupujúceho písomne informuje. Kupujúci je povinný si takýto tovar prevziať na svoje náklady.

 

  • Osobitné ustanovenie pre potraviny

Pri reklamácii potravín sa prihliada na ich špecifickú povahu a obmedzenú trvanlivosť. Reklamáciu je potrebné uplatniť bez zbytočného odkladu po zistení vady, najneskôr však do uplynutia dátumu minimálnej trvanlivosti alebo dátumu spotreby uvedeného na obale. Po uplynutí tejto doby nemožno reklamáciu uznať.

 

Článok VIII

Orgány dozoru

  • Činnosť Obchodníka podlieha dozoru príslušných orgánov štátnej správy. Orgánmi dozoru nad predajom tovaru a dodržiavaním povinností Obchodníka sú najmä:
  • Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) – Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj, Pekárska 2, 917 01 Trnava, tel.: 033/321 25 27, web: www.soi.sk,
  • Regionálny úrad verejného zdravotníctva Trnava, Limbová 6, 917 01 Trnava, tel.: 033/551 28 61,
  • Regionálna veterinárna a potravinová správa Trnava, Zavarská 11, 917 01 Trnava, tel.: +421 33 5922 11, e-mail: TT@svps.sk.
  • Tieto orgány dohliadajú na dodržiavanie právnych predpisov zo strany Obchodníka, najmä v oblasti ochrany spotrebiteľa, bezpečnosti a hygieny potravín a správneho označovania výrobkov.
  • Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na tieto orgány so svojimi podnetmi, sťažnosťami alebo návrhmi na vykonanie kontroly, ak sa domnieva, že Obchodník porušil svoje povinnosti vyplývajúce z právnych predpisov alebo z kúpnej zmluvy.
  • Spotrebiteľ má zároveň právo riešiť spory s Obchodníkom prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov (ARS) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení sporov. Subjektom oprávneným na ARS je Slovenská obchodná inšpekcia, ktorá je dostupná na adrese: Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27, web: www.soi.sk. Spotrebiteľ môže na riešenie sporov využiť aj platformu ODR (Online Dispute Resolution) Európskej komisie:

http://ec.europa.eu/consumers/odr.

Článok IX

Alternatívne riešenie sporov

  • Spotrebiteľ, ktorý nie je spokojný so spôsobom, akým Obchodník vybavil jeho reklamáciu, alebo ktorý sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva, má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení sporov.
  • Návrh na alternatívne riešenie sporu môže Spotrebiteľ podať najneskôr do 1 roka odo dňa, keď uplatnil svoje právo u Obchodníka (napr. reklamáciu), a to v prípade, že spor nebol vyriešený priamo medzi Spotrebiteľom a Obchodníkom.
  • Príslušným subjektom na alternatívne riešenie sporov v oblasti ochrany spotrebiteľa je:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)

sídlo: Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27

web: www.soi.sk

 

  • Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na SOI alebo využiť aj európsku platformu riešenia sporov online (ODR), ktorá je dostupná na: http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Alternatívne riešenie sporov je pre Spotrebiteľa bezplatné, pričom znáša iba náklady spojené s podaním návrhu a komunikáciou s príslušným subjektom.

Článok X

Ochrana osobných údajov

 

Dotknutá osoba môže uplatniť svoje práva písomne na adresu sídla Prevádzkovateľa, elektronicky na e-mailovú adresu eshop@zdraveovocie.sk alebo osobne. V prípade pochybností o totožnosti žiadateľa je Prevádzkovateľ oprávnený vyžiadať si primerané overenie totožnost

Obchodník ako prevádzkovateľ osobných údajov spracúva osobné údaje Kupujúceho v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (GDPR) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov.

  • Rozsah spracúvaných údajov

Obchodník spracúva osobné údaje v rozsahu poskytnutom Kupujúcim pri objednávke alebo pri registrácii v Internetovom obchode, najmä: meno, priezvisko, adresa doručenia, telefónne číslo, e-mailová adresa, údaje o objednávke, platbe a komunikácii s Kupujúcim.

  • Účely a právne základy spracúvania

Osobné údaje sú spracúvané na tieto účely:

  • plnenie kúpnej zmluvy a dodanie tovaru (čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR),
  • plnenie zákonných povinností Obchodníka (napr. povinnosti podľa účtovných a daňových predpisov, zákona o ochrane spotrebiteľa) (čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR),
  • oprávnený záujem Obchodníka (napr. uplatňovanie právnych nárokov, zabezpečenie riadneho fungovania Internetového obchodu, predchádzanie podvodom) (čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR),
  • na základe súhlasu Kupujúceho v prípadoch, kde sa súhlas vyžaduje (napr. zasielanie obchodných oznámení/newslettera) (čl. 6 ods. 1 písm. a) GDPR).
  • Príjemcovia osobných údajov

Osobné údaje Kupujúceho môžu byť sprístupnené tretím osobám – spracovateľom, ktorými sú najmä:

  • zmluvný kuriér Obchodníka zabezpečujúci doručenie tovaru,
  • poskytovatelia účtovných, daňových a právnych služieb,
  • poskytovatelia IT služieb a hostingu Internetového obchodu,
  • poskytovatelia platobných služieb (platobná brána, banka).

Všetci spracovatelia sú viazaní zmluvou o spracúvaní osobných údajov a povinnosťou zachovávať mlčanlivosť.

  • Prenos do tretích krajín

Osobné údaje sa neprenášajú do tretích krajín mimo EÚ/EHP, ak to nevyžaduje zákon alebo ak Kupujúci nedal výslovný súhlas. Prevádzkovateľ zároveň nevyužíva cloudové služby so sídlom mimo EÚ/EHP. Ak by došlo k využívaniu takýchto služieb (napr. Google, Meta), zabezpečí, aby bol prenos vykonaný výlučne na základe štandardných zmluvných doložiek alebo iných primeraných záruk podľa GDPR.

 

  • Doba uchovávania údajov

Osobné údaje sa uchovávajú len po dobu nevyhnutnú na splnenie účelu, na ktorý boli získané:

  • údaje súvisiace s kúpou tovaru sa uchovávajú počas trvania zmluvného vzťahu a následne po dobu vyžadovanú právnymi predpismi (najmä účtovnými a daňovými),
  • údaje spracúvané na základe súhlasu sa uchovávajú do odvolania súhlasu.
  • Práva Kupujúceho (dotknutej osoby)

Kupujúci má v súlade s GDPR právo:

  • na prístup k svojim osobným údajom (čl. 15 GDPR),
  • na opravu nesprávnych alebo neaktuálnych údajov (čl. 16 GDPR),
  • na výmaz osobných údajov, ak sú splnené podmienky („právo byť zabudnutý“) (čl. 17 GDPR),
  • na obmedzenie spracúvania (čl. 18 GDPR),
  • na prenosnosť údajov (čl. 20 GDPR),
  • vzniesť námietku proti spracúvaniu založenému na oprávnenom záujme (čl. 21 GDPR),
  • odvolať súhlas so spracúvaním v prípadoch, kde je právnym základom súhlas, bez toho, aby to malo vplyv na zákonnosť spracúvania pred jeho odvolaním,
  • podať sťažnosť na Úrad na ochranu osobných údajov SR, Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27, e-mail: statny.dozor@pdp.gov.sk, ak sa domnieva, že jeho práva boli porušené.

Dotknutá osoba môže uplatniť svoje práva písomne na adresu sídla Prevádzkovateľa, elektronicky na e-mailovú adresu eshop@zdraveovocie.sk alebo osobne. V prípade pochybností o totožnosti žiadateľa je Prevádzkovateľ oprávnený vyžiadať si primerané overenie totožnosti.

Prevádzkovateľ vedie evidenciu prijatých žiadostí dotknutých osôb a spôsobu ich vybavenia, aby vedel preukázať súlad s GDPR.

  • Bezpečnosť spracúvania

Obchodník prijal primerané technické a organizačné opatrenia na ochranu osobných údajov pred stratou, zneužitím alebo neoprávneným prístupom, ktoré zodpovedajú riziku spracúvania a aktuálnym technickým možnostiam.

  • Informácie o spracúvaní osobných údajov

Podrobné informácie o spracúvaní osobných údajov, vrátane kontaktu na zodpovednú osobu (ak je ustanovená), sú uvedené v dokumente „Zásady spracúvania osobných údajov“, ktorý je zverejnený na webovej stránke Obchodníka a tvorí neoddeliteľnú súčasť informačnej povinnosti Obchodníka voči Kupujúcim.

Článok XI

Záverečné ustanovenia

  • Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňa 20. augusta 2025 a platia pre všetky kúpne zmluvy uzatvorené prostredníctvom Internetového obchodu odo dňa ich účinnosti.
  • Obchodník je oprávnený tieto VOP jednostranne meniť a dopĺňať, pričom nové znenie VOP nadobúda účinnosť dňom ich zverejnenia na webovej stránke Internetového obchodu. Zmeny VOP sa však nevzťahujú na zmluvy uzavreté pred ich účinnosťou.
  • Kúpna zmluva medzi Obchodníkom a Kupujúcim sa uzatvára v slovenskom jazyku a je archivovaná v elektronickej podobe Obchodníkom na účely jej riadneho plnenia a vedenia účtovníctva po dobu stanovenú právnymi predpismi. Kupujúci má právo požiadať Obchodníka o sprístupnenie znenia zmluvy.
  • Na právne vzťahy výslovne neupravené týmito VOP sa použije zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, zákon č. 152/1995 Z. z. o potravinách a ďalšie všeobecne záväzné právne predpisy Slovenskej republiky a právo Európskej únie.
  • Ak by sa niektoré ustanovenie týchto VOP ukázalo ako neplatné, neúčinné alebo nevykonateľné, nemá to vplyv na platnosť a účinnosť ostatných ustanovení. Na miesto neplatného alebo neúčinného ustanovenia nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel a účel je neplatnému ustanoveniu najbližší.
  • Právomoc rozhodovať spory medzi Obchodníkom a Kupujúcim, ktoré nevyriešia zmierom alebo prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov, majú príslušné všeobecné súdy Slovenskej republiky.
 
 
 

Zľava na prvý nákup 15%

Zadejte Váš e-mail a my vám pošleme zľavový kód.

Môžete si byť istý, že Vaše osobné údaje sú v bezpečí. Prečítajte si naše Zásady spracovania osobných údajov

 
 

Ďakujeme